iloveundergroundbands.blogg.se

Unpolished Rarities, D.I.Y and Heaviness

Oak - Chapter III

Kategori: hardcore



Kaos-core bandet Anchors & Roses bytte namn till Oak och släppte 2 st förbannat goa låtar för ett tag sedan. Räds icke, trots namnbytet hamrar de fortfarande på i samma musikaliska sfär av ohämmat skrik och dissonans som får det att riva gött i öronen.  Det som är nytt är att de vridit ner tempot något.

Först ut är spåret The World som fungerar som en nerslöad, tung uppbyggnad till låten Each Other. Här känner man igen sig från deras fantastiska ep Distance. Med andra ord är det lite knepiga takter, monotomt harvande på gitarren, rundgång och ångest-vrål. Denna gången har de lagt tyngdpunkten på de slöa partierna, då låtarna faktiskt till stor del består av långsamt köttande på instrumenten. Jag tycker det låter fantastiskt!

Eftersom det bara bjuds på två låtar och första låten känns som ett intro till andra låten, och det faktum att den första består av 2/3 av helheten, känns detta släpp mer som en demonstration av vad som komma skall. Jag tror att framtida släpp kommer ge mig den sadomasochistiska njutningen jag söker efter när det kommer till sådant här härligt oljud.
 

Tummen upp, men jag har sug efter mer.
Lyssna på Oak här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: