iloveundergroundbands.blogg.se

Unpolished Rarities, D.I.Y and Heaviness

Nionde Plågan, Totem Skin, Tengil

Kategori: hardcore

 
Det ska mycket till för att misslyckas med ett arrangemang när man har en line-up med några av de grymmaste banden i svenska underground scenen just nu. Borås Hardcores gick onekligen ut starkt i startfältet med sin första tillställning. Med facit i hand blev det en kväll jag sent kommer glömma. Innan jag kröp ner i sängen igår natt skrev jag en statusuppdatering på min personliga facebook-sida som sammanfattade kvällen såpass bra att jag delar med mig av den här:

"Tack Borås Hardcore för en av de bästa tillställningar på länge. Man kan säga att det var en påminnelse om varför jag älskar hardcore-communityn så mycket! Det är något speciellt med att omge sig med positiva och öppna människor och tillsammans se högljudda band som skriker lungorna ur sig. Det ger näring åt själen.

Nionde Plågan och Totem Skin, inte nog med att jag tyckte om er stenhårt redan innan jag såg er leverera live, men efter kvällens bravader kan jag säga att mitt tycke för er höjts ytterligare några snäpp. Helt makalöst bra var ni! Det var även fint att Tengil knöt ihop säcken med deras vackra och stilistiska nervsammanbrott. Jag tror ärligt talat att de inte kan göra en dålig spelning..

Tack igen allesammans!
"


Det var helt enkelt en fantastisk kväll. Tyvärr fick Ex Animo ställa in sin spelning p.g.a diverse omständigheter men de övriga banden levererade varsin överjävligt bra upplevelse. För de stackarna som missade kvällen kan jag säga att jag filmade stora delar utav kvällen, det är bara att luta sig tillbaka och avnjuta tre spelningar här nedan...




Det var Nionde Plågans första spelning utanför hemstaden Jönköping och de gjorde allt i sin makt att försöka riva stället!
 
 
Ni som känner till Totem Skin vet att man gör en resa när man lyssnar på dom. Deras musik består av höga toppar av ångestmangel blandat med djupa dalar av melankoliska sorgpsalmer. Tyvärr var inte tekniken med mig denna kväll för mitt under inspelning började kameran krångla och sluta filma. Därför börjar vissa låtar mitt i och slutet kom inte med alls. Jäkligt förargligt att inte få med hela upplevelsen av detta underbara band.




Jag älskar Tengils musik, mer än vad jag är kapabel till att uttrycka i ord. Kollar ni på denna video förstår ni varför. Man blir ju knäsvag av den överväldigande awesomeness som sköljs över en när man lyssnar.

JÄVLA
BRA!

 Här nedan har ni lite bilder som Isabell Kirstinä tagit. Tusen tack att jag fick använda mig av bilderna!

Totem Skin
 
You Embrace Your Decay


Aftonbön

Tengil. Hår

Hopp OF DOOM!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Alekzandra Kelahaara säger:

    Fint som snus!

    2013-03-03 | 21:42:52
    Bloggadress: http://bookupied.blogg.se/
  • issa säger:

    Hur fint som helst!
    Och om du fortfarande är intresserad av bilder så hör av dig bara! :)

    2013-03-03 | 23:19:48

Kommentera inlägget här: