iloveundergroundbands.blogg.se

Unpolished Rarities, D.I.Y and Heaviness

Last Light

Kategori: hardcore

 
Helgen har precis börjat. När jag var ute och gick på stan stod jag i lä några gånger och där värmde solen ordentligt vilket var jäkligt skönt. Just där och då kändes det som att våren var på ingång på riktigt! Men när jag styrde stegen hemåt kom det ett par karga vindbyar som kylde ner mig riktigt rejält. Nä, än är jag inte övertygad om att vintern är slut..
 
Väl hemma satte jag på Örebrobandet Last Lights självbetitlade debut-EP. Passande nog stämde deras låtar överens med vädret ute. De får nämligen till varma ljusglimtar i sin melodiska hardcore men dessa ljusstrålar är bara en illusion, för bakom fasaden av ljusa, melodiösa toner vilar en vinterdeppig kyla som är musikens fundament. 

Sången andas förtvivlad ångest och låtar som Din ljuvaste tragedi och För evigt förlorad lämnar ingen oberörd. Sammanfattningsvis är det här en riktigt bra debut och gillar du snabb, ångestladdad melodiös hardcore är Last Light värda att hålla koll på.

Betyg: 3/5

Kolla in dom här: Bandcamp Facebook
 

Summary in English:
The melodic hardcoreband Last Light from Örebro released their debut EP recently. If you are into fast songs, melodic driven guitars and anguished screams, you have here a really good debut!

Rating: 3/5

Check out Last Light here: Bandcamp Facebook
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: