iloveundergroundbands.blogg.se

Unpolished Rarities, D.I.Y and Heaviness

Buried Below

Kategori: Sludge


För mig är musik som ruttnar i sitt egna elände lidelsefullt förföriskt att det näst intill liknar en obrytbar förbannelse jag bär på. När dunkel misär strömmar ut från mina högtalare slår alltid mitt hjärta några extra slag. Ja, det är ingen hemlighet att jag har en förkärlek till tunga och mörka ljudbilder. Varför är den musiken så tilltalande kanske ni frågar er?
Jo, mina vänner, musiken är så bra för att den känns på djupet, in i själen. Det karvar i en, tar upp ens tankeverksamhet och det är omöjligt att inte bli berörd och påverkas.

Det är därför Västeråsbandet Buried Belows musik sitter som en kniv i hjärtat. För det är tungt, stundtals slött och riktigt gött. Det är även extremt rått och så satans ångestladdat att man dör lite inombords när man lyssnar på dom. Att de på senaste låten Besvikelsen vrålar på svenska gör det extra coolt och otippat. Deras äldre alster är en hybrid mellan metal och hardcore, fortfarande förtvivlat rått och för att samla det under ett och samma tak kan man förenklat säga att de lirar sludge.

Kolla in Buried Below här: Bandcamp Facebook
 

Summary in English:
Buried Below from Västerås Sweden has released a new song called Besvikelsen. It is an extremely dark, raw, intense and totally overwhelming experience. It´s not a secret that I have a fondness for dark and heavy soundscapes but, Wow, this is just amazing!

Check them out here: Bandcamp Facebook
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: