iloveundergroundbands.blogg.se

Unpolished Rarities, D.I.Y and Heaviness

T-shirt och en EP

Kategori: Metal


Grabbarna i  Totem Skin har helskön humor! I torsdags fick jag hem en t-shirt jag beställt från dom och paketet bjöd även på en trevlig hälsning:
Tack så mycket för köpet! Vi slängde med lite sytråd, ifall du får för dig att sy. Och ett kvitto, ifall du är nyfiken på vår sångares matvanor.  Tack igen för köpet, betyder sjukt mycket för oss!
//Totem Skin
 
Shit vad jag garvade! Det gjorde verkligen min dag. Men det var inte bara sytråd och ett kvitto som jag fick med extra i paketet. De hade även skickat med en EP från bandet Letters From The Colony, ett metalband från Borlänge:


 
Glag i hågen, uppklädd med en alldeles ny grym t-shirt från ett grymt band, satte jag cd:n i stereon och lutade mig tillbaka i min musiklyssnartron (yes, jag har en sådan). Det första som slog mig var att jag fick behagliga Meshuggah-vibbar av musiken. Letters From The Colony kan sina grejer när det kommer till bandets musicerande. De är otroligt behärskade på instrumenten så att det nästan blir smärtsamt att lyssna på.
 
Det andra jag kände rent spontant var att sångarens röst gav associationer till Tommy Rogers stämma i Between the Buried and Me. Ännu mera trevliga progdoftande vibbar svepte över mig.

För min del ter sig något masochistisk att man som musikant försöker slå sig in i den här sortens musik som kantats av färdighets-elitism och den sadistiska precision den kräver.  Detta släppet låter bra, men är tyvärr inte unikt i sitt sound. För att trygga sin egen efterlevnad gäller det att leda, inte apa efter. Dock har Letters From The Colony något fint på gång, och det skall bli förjäkla intressant att följa deras utveckling.

Betyg: 3/5

Kolla in dom här: Facebook
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: