iloveundergroundbands.blogg.se

Unpolished Rarities, D.I.Y and Heaviness

Favorit i repris

Kategori: hardcore


Emotional Day 2011. Flera band trängs på den lilla scenen på Fängelset i Göteborg, bl.a Suis la lune och Pianos become the teeth. Wow! Ett band som kom att spela tidigt på kvällen var Atrophy of the heart.

Jag hade hört deras musik tidigare men jag visste inte hur de skulle leverera live.
Med facit i hand kan jag säga att även om detta var för dryga 1½ år sen, så är det en spelning jag tänker tillbaka på och tänker "Satan i gatan vad bra det var".
De blandar post-rock element, mycket reverb på gitarrerna med ett fruktansvärt plågat skrik. Detta är menat i positiv bemärkelse då sångarens röst är något utöver det vanliga. En sådan känsla och förtvivlan har jag nog aldrig hört i en röst innan. Håret reser sig på armarna!
Jag fick med deras öppningslåt på film, varsågoda.

På deras facebook sida är det en post från den 15/9 2011 där det kort och gott står "Död". Det är sorgligt att se.. Tre av medlemmarna har dock ett nytt band, Totem Skin. Klicka här för att lyssna. Det är mindre post-rock och mer mos. Tempot är uppskruvat och det är energiskt. Jag gillar det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: